پنجشنبه , 9 فروردین 1403

خواص خیارشور تخمیری برای بدن

خواص خیارشور

خواص خیارشور تخمیری

درست کردن خیارشور بسیار آسان است و به  مواد اولیه اندکی نیز نیاز دارد، اما روشی که برای درست کردن آن انتخاب می کنید نشان دهنده نوع خیار شوری است که خواهید داشت. خیار شور تخمیر شده می تواند یک منبع غذایی بسیار مغذی باشد.

در حالی که ما می دانیم ترکیب سرکه، برخی از ادویه جات مخصوص ترشی جات و  خیار سبب تولید غذایی می شود که خیار شور نام دارد، انتخاب نوع خیار شوری که می خواهید داشته باشید گام بسیار مهمی را تشکیل می دهد.

فرایند تهیه خیارشور های تخمیر شده و یا لاکتو خیارشور های تخمیر شده معمولا چند روز تا چند هفته طول می کشد. در این پروسه زمانی، تخمیر اتفاق می افتد و سبب ایجاد باکتری های خوبی تحت عنوان باکتری های پروبیوتیک می گردد.

در حال حاضر، سبک بسته بندی تازه  برای تولید خیارشورهای شویدی، اسلایس های خیار و خیار شور نان و کره ای که در فروشگاه های مواد غذایی موجود هستند، مورد استفاده قرار می گیرد، اما این نوع خیارشورها دارای مزایای پروبیوتیکی مشابه روند تخمیر نیستند به همین دلیل است که خیارشورهای تخمیر شده شاید بهترین گزینه برای انتخاب باشند.

مزایای خیارشورهای تخمیر شده عبارتند از:


  1. کمک به کاهش وزن
  2. پشتیبانی از سیستم عصبی مرکزی
  3. طراوت پوست
  4. کاهش خطر ابتلا به پارکینسون
  5. کمک به پیشگیری از سرطان روده بزرگ

اجازه دهید این موراد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم:


  1. کمک به کاهش وزن

با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در یک نشریه بریتانیایی منتشر شده است، باکتری های خوب موجود در روده ممکن است به کاهش وزن کمک کنند و از آنجا که خیارشورهای تخمیر شده ، غذاهای پروبیوتیک قوی ای هستند، می توانند در کاهش وزن نیز موثر باشند.

حتما بخوانید
بهترین داروی اسید معده

محققان در یک آزمایش تصادفی دوسوکور کنترل شده با دارو نما، به مدت ۲۴ هفته اثرات مکمل پروبیوتیک را بر حفظ وزن و کاهش وزن در زنان و مردان چاق مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند که طی دوره ۲۴ هفته ای، گروه دریافت کننده باکتری های پروبیوتیک مفید توانستند به وزن مفید خود دست یابند. در واقع، مطالعه حاضر نشان داد که فرمولاسیون Lactobacillus rhamnosus CGMCC1.3724 به زنان چاق برای کاهش وزن پایدار کمک می کند.


  1.  پشتیبانی از سیستم عصبی مرکزی

میکروبیوم ها، ترکیبی از باکتری های همزیست موجود در روده هستند که برای داشتن عملکرد مناسب، باید در شرایط مساعدی قرار داشته باشند. برای ایجاد چنین شرایطی، به پروبیوتیک مناسب نیاز است.

این پروبیوتیک ها کمک می کنند تا سیستم گوارشی دارای عملکرد مناسبی باشد. وقتی روده ها سالم باشند، بدن سیگنال های مناسبی را از مغز دریافت خواهد کرد.

تحقیقات نشان می دهند که میکروبیوم روده تا حد زیادی بر روی رشد و توسعه نورون های عصبی تاثیر می گذارد، و سبب ایجاد “مانع خونی مغزی، میلینیشن ، نوروجنسیس ، و بلوغ میکروگلیا می شود” که به طور مستقیم بر رفتار تاثیر خواهند گذاشت. لذا می توان نتیجه گرفت که تغذیه بدن با باکتری های خوب ممکن است به توسعه و عملکرد سیستم عصبی کمک کند و بنابراین در ایجاد سلامت روان نیز موثر باشد.


  1. مزایای خیارشور برای پوست

پوست ما حاوی محیطی کاملا مناسب برای میکرو ارگانیسم هایی است که به سلامتی پوست کمک می کنند. پاک کردن پوست بسیار مهم است، اما ایجاد شرایط محیطی مناسب برای پوست در بهترین حالت نیز از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

حتما بخوانید
فواید شگفت انگیز عسل

بخشی از این سلامت پوست، به پروبیوتیک ها باز می گردد. در حالی که می توان پروبیوتیک ها را به صورت موضعی استفاده کرد، آنهایی که مصرف می کنید نیز بر سلامت پوست تأثیر می گذارند.

از آنجایی که خیارشور های تخمیر شده حاوی پروبیوتیک ها هستند، این امر آنها را به ماده مناسبی برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل می کند.


  1. خیارشور تخمیر شده می تواند به کاهش خطر پارکینسون کمک کند

محققان مدت هاست که دریافته اند، ارتباطاتی بین روده سالم و بیماری پارکینسون وجود دارد.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ دلایل بیشتری را در مورد تاثیر سلامت روده بر پارکینسون ارائه داد.

این مطالعه که در دانشگاه آلاباما انجام شده است، بر روی ۱۹۷ بیمار مبتلا به پارکینسون متمرکز شد و نتایج آن با ۱۳۰ فرد سالم گروه کنترل مقایسه شد. یافته ها نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، باکتری های رودوی بیشتری دارند که میکروبیوم طبیعی را از بین می برد.

مهمتر این که  مقادیر گونه ای که به حذف مواد شیمیایی سمی از بدن کمک می کند بسیار اندک است. بنابراین اساسا، این بیماران از حفاظت و ایمنی اندکی برخوردار بودند. علاوه بر این، یک روده سالم کمک می کند تا مهمترین انتقال دهنده  های عصبی مانند دپامین و سروتونین تامین شوند، اما اگر مقدار این مواد در داخل بدن کم باشد  خطر ابتلا به پارکینسون افزایش خواهد یافت و این امر می تواند سبب تشدید معضلات حرکتی و هماهنگی بدنی شود.


  1. خیارشور تخمیر شده می تواند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک نماید

سرطان روده بزرگ دومین علت مرگ و میر شایع مرتبط با سرطان در ایالات متحده است. مطالعات بسیاری برای کمک به درک نقش پروبیوتیک ها در سرطان انجام شده است.

حتما بخوانید
درمان شکستگی زانو چقدر طول میکشد؟

با استفاده از مدل های ازمایشگاهی و حیوانی، سویه‌ها به منظور درک بهتر نقش آنها در فلور روده مورد بررسی قرار گرفتند. با توجه به این مطالعات، به نظر می رسد داشتن یک رژیم غذایی سالم با پروبیوتیک ها به نحو قابل توجهی باعث جلوگیری از سرطان روده بزرگ می شود. این یک خبر خوب برای پیشگیری از سرطان است.

اگر چه مطالعات بیشتری ، به ویژه در زمینه آزمایشات انسانی مورد نیاز می باشد، اما این خبر، خبر مثبتی است چرا که شواهدی را مبنی بر نقش فلور روده سالم در پیشگیری از سرطان ارائه می دهد.

پیشنهاد ما به شما

بررسی مهمترین آزمایشهای پیش از بارداری

آزمایش‌ قبل از بارداری و معاینه پزشک به اطمینان از آمادگی بدن شما برای بارداری …

دیدگاهتان را بنویسید