شنبه , 1 اردیبهشت 1403

جوانسازی پوست با ومپایر فیشیال

جوانسازی پوست - Vampire Facial

در جوانسازی پوست با ومپایر فیشیال یا Vampire Facial، پلاسمای غنی از پلاکت PRP را می توان در هر نقطه از بدن برای کاهش رنگدانه، کاهش علائم کشش، درمان چین و چروک و روشن کردن جای زخم استفاده کرد. صورت خون آشام رشد مجدد کلاژن را تحریک می کند و به این ناحیه اجازه می دهد تا سفت شود و درخشش جوانی را که قبلا داشتید به دست آورد.

 

چرا درمان جوانسازی پوست را ومپایر فیشیال می نامند؟

از آنجایی که در این روش درمانی، از خون خود فرد که غنی از فاکتورهای جوانسازی است استفاده می شود، نام آنرا اصطلاحا درمان ومپایر یا خون آشآم نامیده اند اصطلاح فیشال ومپایری به میکرونیدلینگ همراه با پی آر پی موضعی اشاره دارد.

 

میکرونیدلینگ چگونه عمل می کند؟

میکرونیدلینگ روشی است که برای جوانسازی پوست و کاهش علائم و نشانه های افزایش سن استفاده می شود

در طول یک جلسه درمانی ، به کمک دستگاه, منافذی بسیار ریز و خراش های بسیار ظریفی  به فاصله‌ی معین به روی پوست ایجاد می‌شود و تولید کلاژن جدید را تحریک می نماید. به همین دلیل میکرونیدلینگ به عنوان درمان تحریک کننده کلاژن نیز شناخته می شود.

 

پی آرپی چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت را پی آرپی می‌گویند. برای استفاده از این روش ابتدا  مقدار کمی خون از شخص گرفته می‌شود. این خون را درون دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌دهند. دستگاه سانتریفیوژ منجر می‌شود تا محلولی که غنی از پلاسما است به دست بیاید. در نهایت این محلول بر‌روی پوست بعد از انجام میکرونیدلینگ مالیده میشود .

حتما بخوانید
بیماری هوچکین یا سرطان لنفوم هوچکین

پی آر پی به دلیل اینکه غنی ازفاکتورهای رشد و جوانسازی است می تواند چروک های صورت را کاهش دهد وروند جوانسازی را سرعت دهد. همچنین ترمیم صورت را بعد از میکرونیدلینگ بهبود بخشد و به شما کمک می کند تا سریع تر به نتایج مورد نظر خود برسید.

 

موارد استفاده این روش چیست؟

برای جوانسازی پوست  صورت وبرطرف کردن  مشکلات پوستی  از جمله لکه های تیره  و چین و چروک ها ی پوستی تا رفع منافذ و اسکارها ی پوستی استفاده می شود درمان ومپایر می تواند برای درمان ترک ها و چروک ها و استرچ مارک ها در سایر قسمت های بدن نیز مورد استفاده قرار گیرد، میکرونیدلینگ همراه با پی آر پی در مقایسه با سایر روش های زیبایی، فرآیندی سریع دارد .اکثر بیماران کاندید خوبی برای این روش هستند و موارد منع کمی وجود دارد.

 

آیا ومپایر فیشیال درد دارد؟

ومپایر فیشیال کاملا بدون درد است و حتی روز بعد از درمان، فرد می تواند همه ی فعالیت های روزانه ی خود را از سر بگیرد

 

مزایای استفاده از روش میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ موجب می‌شود تا کلاژن سازی و جریان خون تحریک شود.

می‌توان از این روش برای همه‌ی انواع تیپ پوستی استفاده کرد.

از این روش در تمامی نقاط بدن از جمله پوست سر، صورت، بدن و پوست‌های حساس استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از روش پی آرپی

این روش هیچ محدودیتی برای خانم‌ها یا اقایان ندارد.

بعد از انجام این روش کبودی و سیاهی روی پوست شما ایجاد نمی‌شود.

طی جلسات کمتری به نتیجه‌ی دلخواه می‌رسید.

حتما بخوانید
خواص کلم بروکلی 🥦 (۵ خاصیت جادویی کلم بروکلی)

کاملاً طبیعی و غیر تهاجمی است

به صورت یک آنتی بیوتیک طبیعی نیز عمل می‌کند.

 

در طی درمان چه انتظاراتی می توان داشت؟

قبل از درمان

حداقل 15 دقیقه قبل از نوبت خود در کلینیک زیبایی حاضر شوید. این کار به شما زمان کافی برای پر کردن فرم های مربوطه را خواهد داد.. بعد از تمیز کردن پوست، کرم بی حسی موضعی  بر روی صورت مالیده خواهد شد. این بی حسی باید حداقل 30 دقیقه قبل از شروع میکرونیدلینگ انجام شود.

در حین درمان

در واقع خود درمان شامل دو مرحله می شود. بخش میکرونیدلینگ بسته به مناطق تحت درمان، حدودا 20 دقیقه طول می کشد. در طی این مدت، درمانگر شما قلم میکرونیدلینگ را  در قسمت های دلخواه روی صورت شما حرکت می دهد.

برای تهیه محلول پی آر پی, یک سرنگ خون از دست شما کشیده می شود. سپس خون به یک سانتریفیوژ منتقل شده و پلاسما از سایر اجزای خون جدا می شود.

محلول پی آر پی معمولا پس از میکرونیدلینگ، به محل درمان ماساژ داده می شود. درمان میکرونیدلینگ باعث ایجاد منافذ کوچک کنترل شده در پوست شده که باعث نفوذ پی آر پی می شوند.

در گذشته پی آر پی به داخل پوست تزریق می شد، اما امروزه استفاده از پی آر پی به همراه میکرونیدلینگ محبوب تر است و استفاده بیشتری دارد.

بعد از درمان

، پس از جلسه درمان می توانید به منزل بازگردید. هر چند بیشتر افراد قادر به رانندگی تا منزل هستند، هماهنگ کردن برای اینکه یکی از آشنایان شما را برساند باعث راحتی بیشتر شما می شود.

حتما بخوانید
سندرم روده تحریک‌پذیر

 

چه زمان می توان نتایج بدست آمده از درمان را مشاهده کرد؟

به احتمال زیاداولین نتایج درمانی که شامل بهتر شدن کیفیت پوست و براق تر شدن آن است حتی یک هفته بعد از درمان قابل مشاهده است ولی برای مشاهده نتایج کامل درمانی و جوانسازی پوست به چند جلسه درمانی نیاز دارید و پس از اتمام جلسات می توانید نتایج بدست آمده را مشاهده نمایید.تعداد جلسات به شرایط پوستی و تشخیص پزشک شما بستگی دارد.

 

دکنر علی سجادی

پیشنهاد ما به شما

بیماری ام اس

بیماری ام اس چیست و آیا کشنده است؟ + بررسی علائم و راه های تشخیص و درمان بیماری MS در سال 2024

این روزها ممکن است نام بیماری ام اس را زیاد بشنویم، اما همه ما با …

دیدگاهتان را بنویسید